Ongekend Haags

Mail sturen (alleen op ongekend haags pagina)

Wil je reageren op onze artikelen dan kun je een mail sturen naar redactie@ongekendhaags.nl

Componence Asset List

05 november 2020

apartment+cleani+250x250.png
Tijdens de eerste coronacrisis maakte ik het artikel 'Uitwisseling van positieve gedachten' omdat ik dacht dat mensen uit de opgesomde punten hopelijk hun voordeel kunnen halen. De tweede coronagolf maakt het voor veel mensen lastiger. Hoe lang gaat dit duren? Duurt het de hele winter? Allemaal vragen waar we geen antwoord op krijgen. We moeten er doorheen.

Punten uit de eerdere opsomming kunnen misschien nog steeds een beetje helpen. Ik heb er nog een aantal bij "verzonnen". Dingen die mij helpen dus waarom een ander niet?  
Pak waar je het kan gebruiken uit de onderstaande een of meer punten en ga aan de slag zou ik zeggen. Het heeft op mij positief gewerkt en ik pak nog steeds kleine projectjes op. Misschien kun je me trouwens helpen aan ideeen waar anderen dan ook weer iets aan hebben. Laat het weten!

  • A. Zoek je zomer- en winterkleren uit. Iets dat je al langer van plan was maar je bent er nog niet aan toe gekomen. Kijk wat je niet meer draagt en breng dat naar een organisatie als bijvoorbeeld het leger des heils.
  • B. Mijn sokkendoos was een onoverzichtelijke bende. Ik heb opruiming gehouden zodat het nu makkelijk pakken is welke sokken ik die dag nodig heb.
  • C. Misschien zijn er cv-leidinkjes die nodig eens een likje verf nodig hebben. Iets dat je al lang van plan bent maar je komt er maar niet toe. Of een ander klein verfklusje. Maar misschien krijg je wel de smaak te pakken en verft alle muren....
  • D. Ik heb de keukenkastjes opgeruimd. En er stond echt het nodige in dat over de dat datum heen was en dus weg kon.
  • E. Ik ben mijn woonkamer gaan voorbereiden op de winter. Allerlei prulletjes weer eens een andere plek geven waardoor ik het prettiger vind thuis te zijn. Helemaal gezellig!
  • F. Als je moeite hebt met concentreren dus het ook lastiger vindt een boek te lezen....neem een boek met aparte korte hoofdstukken. Zo kom je er misschien weer in om wat vaker te lezen.
  • G. Zoek ook vooral geregeld - met of zonder mondkapje - de buitenlucht op. Dat motiveert weer voor de komende uren thuis. Althans voor mij werkt dat zo. Ga meestal 2 of 3 keer op een dag er op uit.

Op ander gebied heb ik nog wat tips die ik hier en daar las. Misschien heb je er ook nog iets aan.

https://www.psychologiemagazine.nl/artikel/oppeppers-voor-je-gezondheid/

https://test.psychologiemagazine.nl/test/waarvoor-ben-jij-het-bangst

 

Ankie Driessen